چاپ        ارسال به دوست

اختلال بخش کارمزد خریدهای کوچک و متوسط سامانه ستاد با تدابیر مناسب رفع شد
طی نشست خبری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام شد؛

اختلال بخش کارمزد خریدهای کوچک و متوسط سامانه ستاد با تدابیر مناسب رفع شد

طی نشست خبری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام شد؛

اختلال بخش کارمزد خریدهای کوچک و متوسط سامانه ستاد با تدابیر مناسب رفع شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بوده که با تدابیر مناسب رفع شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس این مرکز طی نشست خبری در خصوص تشریح اختلال پیش آمده در بخشی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اظهار داشت: قطعی درگاه پرداخت کارمزد فقط مربوط به بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه بوده و سایر بخش‌های سامانه ستاد، مانند گذشته در حال فعالیت و خدمات‌دهی می‌باشد.

کلاهدوزان گفت: علّت ایجاد این مسئله نیز ایراد قانونی در خصوص واریز وجوه کارمزد به حساب شرکت مجری بوده است که مطابق با قوانین وارده بایستی واریز این وجوه از طریق گردش خزانه صورت پذیرد. لذا با توجه به این‌که خدمات درخواست، استعلام، دریافت مدارک و ارسال پیشنهاد و انتخاب برنده، در سامانه کمافی‌السابق در دسترس ذینفعان است، دستگاه­های اجرایی می­توانند با رعایت قانون برگزاری مناقصات و لحاظ بند 2 این ابلاغیه، نسبت به عقد قرارداد و انجام خرید اقدام نمایند.

وی افزود: خرداد امسال این مشکل اعلام و حدود یک هفته است که پرداخت کارمزد خریدهای کوچک و متوسط از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت دچار اختلال شده است. برای این که در این بازه زمانی مردم دچار مشکل نشوند، تصمیم به اطلاع‌رسانی گرفتیم.

وی تاکید کرد: نگرانی ما این است که در این فاصله افرار سودجو پیامک جعلی ارسال کنند یا شماره‌‌های دیگری را برای برنده خرید ارسال کنند. حساب موردنظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نزد خزانه است و تامین کنندگان باید به این مساله دقت کنند. اطلاع‌رسانی در این خصوص صرفا از طریق وبسایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

آرش عسکری مدیر سامانه ستاد نیز در این نشست خبری گفت: روزانه حدود هزار معامله کوچک و متوسط در سامانه ستاد انجام شود و اختلال پیش‌آمده نیز صرفا در بخش واریز کارمزد همین بخش بوده و سایر بخش‌های سامانه همانند گذشته در حال فعالیت و خدمات‌دهی عادی می‌باشند.

عسکری افزود: مطابق قانون، وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت به شماره 4001062701029390 نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (قابل واریز در تمامی شعب بانک‌ها با شماره شبا IR330100004001062701029390 به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) با شناسه واریز/پرداخت 312062782140186000114000405500 واریز شود. در این خصوص مقتضی است کارپرداز، مدیر تدارکات یا مقام اجرایی خرید در دستگاه­ های اجرایی، نسبت به راهنمایی برنده برای واریز وجه کارمزد (مطابق مبلغ اعلامی سامانه) به حساب اعلام شده و با شناسه مذکور در این بند اقدام و فیش واریزی را از وی (برنده معامله) دریافت نمایند.

ایشان در ادامه افزودند: همچنین برنده معامله، ضمن ثبت تیکت در سامانه ستادایران درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل را درج نماید. لذا با توجه به حجم زیاد درخواست‌ها در ماه شهریور، انجام مراحل بعد مانند عقد قرارداد، ارسال و تحویل کالا/خدمت، تأیید و پرداخت، نباید متوقف به پاسخ تیکت مذکور از سوی سامانه شود و دستگاه­ها می‌توانند صرفاً با دریافت اصل فیش واریزی به شرح فوق، سایر مراحل را مطابق با روال قانونی ادامه دهند.

خاطرنشان می‌سازد مرکز تتا، اطلاعیه‌ای را نیز پیرامون رفع مشکل پیش‌آمده در بخش خریدهای کوچک و متوسط سامانه ستاد در روز سه‌شنبه 14 شهریور 1402 منتشر کرد.



١٧:٣٣ - سه شنبه ١٤ شهريور ١٤٠٢    /    شماره : ٦١٣    /    تعداد نمایش : ٢٠١٧٨